Onderstaand geldt voor klanten die hun hosting rechtstreeks bij WebHare b.v. afnemen.

Support

WebHare bv levert support op al haar producten en diensten, waarbij zij een fair-use policy hanteert die uitgaat van het slechts factureren van de support als zij vindt dat de benodigdetijd en/of gemaakte kosten buiten deze fair-use policy vallen. Binnen deze fair-use policy zal er geen facturatie volgen op incidentele issue tracker, telefonische of e-mail support die niet meer dan 5 minuten in beslag neemt. Indien de benodigde support direct te herleiden is naar een programmafout in het WebHare Application Portal of andere door opdrachtnemer geleverde producten of diensten zal geen facturatie volgen.

Opdrachtnemer heeft voor servicevragen contact met vaste personen bij de opdrachtgever. Deze contactpersonen kunnen naast telefonisch contact tijdens kantooruren ook altijd gebruik maken van de issue tracker indien gewenst, deze is 24/7 beschikbaar. 

In noodgevallen wordt ons gebruikelijke telefoonnummer 053 305 0003 buiten kantoortijden altijd doorgeschakeld.

Supportovereenkomst

Naast de fair-use policy biedt opdrachtnemer een standaard supportovereenkomst waarbij de opdrachtgever een zelf te definiëren aantal supporturen per maand vooraf kan inkopen, met een minimum van drie uren per maand en voor een periode van minimaal drie maanden, gefactureerd voorafgaande aan de contractperiode en telkens automatisch verlengd met drie maanden. 

Ingekochte supporturen kunnen niet ingezet worden voor het ontwerp of de implementatie van nieuwe functionaliteiten die niet standaard in de door opdrachtnemer geleverde software aangeboden worden, noch voor support bij niet aan de door opdrachtnemer geleverde producten en diensten.

Doorontwikkeling

Voor aanpassingen of kleine doorontwikkeling die buiten de bestaande offerte vallen, maar die geen nieuwe opdracht vormen, werken we met GitLab issue tracker. Hierin geven we zoveel mogelijk een ureninschatting. We maken hierin gebruik van budgetten/milestones. Indien een ureninschatting akkoord is, wordt een milestone gekoppeld. Bij kleine aanvragen (op basis van inschatting of desgewenst afspraak - doorgaans minder dan een uur) die niet als bug kunnen worden beschouwd, gaan wij op basis van vertrouwen ook zonder inschatting of akkoord alvast aan de slag. Budgetten/milestones kunnen naast (initiële) projecten bestaan uit de volgende varianten:

1. Urenbundel

Urenbundels kunnen vooraf worden ingekocht voor kleinere deelopdrachten of om te verrekenen met grotere opdrachten. Deze zijn gemakkelijk wanneer uw bedrijf bijv. werkt met inkoopnummers. Ook zijn ze voordeliger, omdat kleinere opdrachten per kwartier in plaats van per uur op deze bundel kunnen worden afgerekend. Je kunt daarnaast inloggegevens krijgen waarmee de status van de urenbundel bekeken kan worden.

Urenbundels kunnen worden aangevuld met tenminste 10 uur per keer. Het saldo is onbeperkt houdbaar, maar wordt bij afsluiten van de dienstverlening niet gerestitueerd.

2. Los factureren

Op GitLab (issue tracker) wordt een milestone aangemaakt genaamd "Los factureren" (of een andere gewenste naam). Na afronding van een issue worden de geschatte of gemaakte uren los per issue in rekening gebracht. Er kan hierbij een referentie op alle los te factureren issues komen, of in het issue zelf per issue een referentie genoemd worden.