VolkswagenPak de Polo!

Ter introductie van de nieuwe Volkswagen Polo kwam Volkswagen in 2009 met de unieke 'Pak de Polo' campagne. Twee weken lang reed er een gloednieuwe Polo door Nederland; iedereen met een rijbewijs kon zijn kans grijpen en de Polo aanhouden voor een proefrit. De lucky bastard die de meeste kilometers kon afleggen zonder aangehouden te worden maakte kans om de polo te winnen.

real-life soap

De campagne was dagelijks te volgen via de website van Pak de Polo. Kijkers konden hier hun postcode invoeren en de Polo naar hun eigen adres lokken. Met camera's en een presentator in de Polo konden kijkers de bestuurders en hun acties continu live volgen als in een real-life soap op tv. De meest uiteenlopende gespreksonderwerpen kwamen voorbij, waaronder uiteraard de kwaliteiten van de Polo: 'Hij rijdt goed hé!'

FEATURES VANUIT WEBHARE

WebHare ontwikkelde voor Volkswagen de backoffice, met daarbij de volgende features:

  • GPS tracker van de Polo
  • Geautomatiseerde ontvangst SMS & SMS-langsrijverzoeken 
  • Automatische routebepaling op basis van langsrijverzoeken
  • Geautomatiseerde SMS versturen wanneer de Polo in de buurt is
  • Google Maps integratie 

Promo

In autoblog

DOORSLAAND SUCCES

De actie werd via verschillende media aangekondigd en werd gevolgd door 250.000 mensen die de campagnesite bezochten binnen de acht campagnedagen. Uiteindelijk werd de Polo door ruim 175 mensen bestuurd en reden zij gezamenlijk in totaal meer dan 2500 kilometer. Tijdens de actie verscheen er een enorme hoeveelheid aan blogs en social media berichten op het internet; Pak de Polo werd een doorslaand succes.

AWARDS

Pak de Polo heeft in november 2009 Silver gewonnen in de categorie Interactive bij Eurobest Festivals 2009. Daarnaast won de site in dezelfde maand ook Brons in de categorie Integrated bij de Epica Awards 2009.