Divorce sleutelspel

Voor de RTL dramaserie Divorce ontwikkelde Volkswagen een 'second screen game': het Divorce Sleutelspel. Kijkers konden tijdens een aflevering meespelen via de site of de Divorce app (tablet en smartphone), met als doel zoveel mogelijk sleutels met het Volkswagen logo te verzamelen. Met behulp van de second screen game werd het merk Volkswagen goed uitgelicht en werden bepaalde modellen specifiek onder de aandacht gebracht. 




RESULTATEN BOVEN VERWACHTING

WebHare verzorgde de technische ontwikkeling van het sleutelspel en de synchronisatie hiervan met serie. Uiteindelijk waren er tegen de 70.000 downloads, 60.000 unieke spelers en werd er gemiddeld ruim 6 van de 13 afleveringen meegespeeld voor 12 minuten. Een geweldig resultaat, dat zeer ruim boven de doelstelling lag.


GLOEDNIEUWE VOLKSWAGEN BEETLE

Iedere week maakten spelers kans op een diner met vrienden en aan het einde van de serie werd er een gloednieuwe Volkswagen Beetle weggegeven. Het spel bood verder de mogelijkheid om meer informatie over de Volkswagen-modellen uit de serie te bekijken en een proefrit of brochures aan te vragen. De campagne liep van 16 december 2012 tot en met 10 maart 2013.