SanomaDigitaal Jaarverslag Sanomaview

Sanoma Media is onderdeel van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een groot aantal Europese landen. In 2016 is Sanoma uitgeroepen tot de beste exploitant voor geïntegreerde, multi-media communicatie-mogelijkheden. Het toonaangevende portfolio van Sanoma bestaat uit uiteenlopende A-merken, waaronder Autoweek, Libelle, LINDA, Net5, NU.nl, vtwonen en Veronica.

In opdracht van Head Office NL heeft WebHare de digitale responsive jaarverslagen 2014 en 2015 van Sanoma Corporate gerealiseerd.

RESPONSIVE MEERTALIGE WEBSITE

Sanoma heeft WebHare gevraagd mee te denken over een online presentatie van de jaarverslagen 2014-2015. Dit resulteerde in een responsive meertalige website, met een prachtig minimalistisch design (ontworpen door Head Office NL). De homepage start met een corporate video en toont hieronder een preview van elk van de onderliggende secties van het jaarverslag. Bij het scrollen door de homepage en subpagina’s is er sprake van een subtiele animatie van de beeldelementen.

Geanimeerde grafieken - automatisch up to date

In het financial report worden geanimeerde grafieken getoond. Deze grafieken zijn gesynchroniseerd met de gegevens in de backoffice. De redactie voert in het CMS nieuwe data in, en de grafieken op de website zijn automatisch up to date.

EFFICIËNTE TAGSTRUCTUUR

Het online jaarverslag bestaat uit meerdere jaargangen, waartussen kan worden geswitched. Daarnaast zijn er verschillende talen te selecteren, waaronder Nederlands, Engels en Fins. In de structuur van de website wordt gewerkt met tags, zodat bezoekers eenvoudig kunnen filteren en informatie snel wordt gevonden.